Distributia bunurilor de larg consum (FMCG) – Total Management System

Download: Distributia Bunurilor de Larg Consum (FMCG) – Total Management System

Strategiile de afacere actuale pun in centrul activitatii Clientul. In aceste conditii, un set extins de servicii de calitate poate fi diferentiatorul care conduce la cresterea accelerata a valorii oferite.

KeySoft Total Management System pune la dispozitia companiilor cele mai potrivite instrumente pentru reducerea costurilor aferente procesului de vanzare, cresterea productivitatii agentilor de vanzari si a gradului de satisfactie a clientilor. Sa consideram ca tocmai ati implementat solutia promovata de Key Soft intr-o companie din industria de distributie FMCG (Fast Moving Consumer Goods) care are multiple amplasamente cu multiple magazii. Cu ajutorul aplicatiei se vor putea gestiona separat toate operatiile efectuate asupra stocurilor astfel incat veti putea avea o imagine imediata cu privire la situatia acestora (cumulat sau defalcat per magazie).

Articolele pe care le comercializati vor fi structurate pe grupe de produse, linii de produse si producatori si li se vor putea atasa cate o imagine si un numar nelimitat de documente si caracteristici. Utilizand multiple liste de preturi si de discounturi si avand posibilitatea de a defini pachete de articole (articole configurate), gestionarea ofertelor promotionale nu mai este o problema. Vezi Enterprise Resource Planning.

Prin intermediul unui site-web complet integrat in aplicatie clientii dumneavoastra vor avea acces, pe baza de drepturi configurabile, la informatii din aplicatie. Astfel, specificatiile, preturile si disponibilitatea articolelor pe care doriti sa le afisati pe site vor fi aduse la cunostinta clientilor extrem de facil.
Clientul (potential) se va putea inregistra prin intermediul site-ului, iar toate informatiile se vor regasi in aplicatie. Acesta poate plasa comenzi de vanzare care vor fi procesate de agentii de vanzari la fel ca orice alta comanda (aprobare, facturare, livrare). Vezi Enterprise Resource Planning.

In activitatea de distributie este foarte importanta si interactiunea dintre agentul de vanzari si client. Cu siguranta ca va doriti ca agentii dumneavoastra sa fie cat mai eficienti pe teren, sa viziteze cat mai multi clienti si sa preia cat mai multe comenzi. Nimic mai simplu daca utilizati solutia KeySoft.

Agentii de vanzari vor utiliza echipamente mobile (pocket PC) cu ajutorul carora vor putea gestiona informatiile culese de la clienti. Operatiile zilnice efectuate de agenti pot fi structurate intr-un flux de lucru cu trei componente:

  • Incarcare date pe echipamentul mobil – lista cu clientii de pe traseul respectiv, lista cu articole, disponibilitatea acestora (stoc), listele de preturi si discounturi aferente clientilor ce urmeaza a fi vizitati si situatia creantelor acestora.
  • Operatii efectuate de agent pe traseu – adaugare/modificare informatii clienti, preluare comenzi vanzare, inregistrare incasari si informatii cu privire la stocul existent la client;
  • Descarcarea datelor de pe echipamentul mobil.

Vezi Automatizarea Fortei de Vanzari.

Un lucru cunoscut este faptul ca un agent de vanzari motivat este mult mai eficient. KeySoft Total Management System ofera posibilitatea de a calcula lunar comisioane de vanzari deoarece fiecare document de vanzare (comanda, factura) are atasat un responsabil al vanzarii respective.
Algoritmul de calcul al comisionului de vanzare este configurat de catre un utilizator cu drept de administrator si poate lua in considerare mai multe elemente (valoarea, marginea sau cantitatea vanzarii respective) pentru luna curenta, lunile anterioare (media) sau pentru oricare alta combinatie a acestora. Se poate lua in calcul valoarea/marginea/cantitatea totala sau, acestea pot fi defalcate pe linii de produse, produse si tipuri de clienti (de exemplu, poate exista un procent de comision diferit pentru o linie de produse aflata in promotie, etc.).

Comisioanele de vanzare calculate vor fi luate in considerare automat de functia de calcul salarii. Vezi Resurse Umane si Salarizare.

Pe masura ce comenzile de vanzari sunt satisfacute (facturate si livrate), cantitatea articolelor din stoc scade, putand apare, la un moment dat, situatia in care comenzile clientilor nu mai pot fi satisfacute din cauza lipsei de stoc.
Aveti posibilitatea de a planifica din timp aprovizionarea evitand astfel aparitia acestei situatii. Luand in calcul stocul minim de siguranta si o planificare in timp a vanzarilor (comenzi de vanzare aprobate), aplicatia determina necesarul de aprovizionat pentru fiecare articol si recomanda comenzile catre furnizori. Acest necesar este esalonat in timp (cu o anumita marja de siguranta), pentru a se micsora pe cat posibil blocarea unor resurse financiare ale companiei.
Daca firma are un unic punct de aprovizionare de la furnizori, iar magaziile (care sunt alimentate de la punctul unic de aprovizionare) sunt distribuite geografic veti putea planifica/urmari distributia de articole intre punctul de aprovizionare si magazii. Vezi Enterprise Resource Planning.