Distributia prin reselleri – Total Management System

Download: Distributia prin reselleri – Total Management System

Articolul de fata se adreseaza companiilor care desfasoara activitate de distributie prin intermediul resellerilor. O astfel de companie va trebui sa acopere din punct de vedere geografic o suprafata cat mai mare, astfel incat resellerii sa dispuna de puncte de aprovizionare cat mai apropiate de locatia lor. Conditia de a avea acoperire geografica nu este suficienta in aceasta activitate. In depozite vor trebui sa se regaseasca stocuri suficient de mari pentru a satisface comenzile resellerilor dar in acelasi timp cat mai mici, pentru a nu bloca nejustificat importante resurse financiare ale companiei.

Utilizand solutia Key Soft puteti atinge acest deziderat. Aplicatia ofera o imagine imediata cu privire la situatia stocurilor, cumulat sau defalcat pe fiecare depozit in parte. Pe baza unui stoc minim de siguranta si a planificarii in timp a vanzarilor (comenzi de vanzare aprobate), aplicatia va calcula necesarul de aprovizionat pentru fiecare articol in parte si va recomanda comenzi de aprovizionare catre furnizori.
Daca firma are un unic punct de aprovizionare de la furnizori, iar magaziile (care sunt alimentate de la punctul unic de aprovizionare) sunt distribuite geografic veti putea planifica/ urmari distributia de articole intre punctul de aprovizionare si magazii. Vezi Enterprise Resource Planning.

Pana aici totul este perfect, aveti depozite in toata tara, aveti solutii pentru gestionarea activitatii de aprovizionare si pentru minimizarea stocurilor… ce mai trebuie? Aveti nevoie de cat mai multe comenzi de vanzare si de cele mai bune instrumente pentru reducerea costurilor aferente procesului de vanzare, cresterea productivitatii agentilor de vanzari si a gradului de satisfactie a resellerilor. Intreaga activitatea de vanzare se va desfasura in jurul resellerilor, deci veti avea nevoie sa gestionati informatii despre acestia. Dar agentii dumneavoastra de vanzari nu vor coresponda cu entitati juridice nepalpabile, ci cu oameni din cadrul acestor companii deci va trebui sa puteti defini persoane de contact in cadrul resellerilor. Tot aici vor putea sa-si gestioneze oportunitati de vanzare in cadrul carora vor raporta activitati desfasurate pentru a fructifica aceste proiecte (obtinerea de comenzi de vanzare). Vezi Gestiunea Relatiilor cu Clientii.

Aplicatia va permite gestionarea eventualelor contracte de vanzare incheiate cu reselleri. Aceste contracte specifica anumite conditii standard de desfasurare a colaborarii si intreaga activitate economica rezultata in urma executiei prevederilor contractuale se regaseste in documente inregistrate in aplicatie. in plus se ofera posibilitatea de gestionare unitara a termenilor contractuali: perioada de valabilitate, moneda, termene si conditii de plata, facturari, livrari.

Articolele pe care le comercializati vor fi structurate pe grupe de produse, linii de produse si producatori si li se vor putea atasa cate o imagine si un numar nelimitat de documente si caracteristici. Utilizand multiple liste de preturi si de discounturi si avand posibilitatea de a defini pachete de articole (articole configurate), gestionarea ofertelor promotionale nu mai este o problema. Vezi Enterprise Resource Planning.

Pentru a face cunoscute resellerilor ofertele promotionale, aplicatia KeySoft pune la dispozitia agentilor de vanzari un instrument pentru gestionarea activitatilor de tip direct e-mail. Acestia trebuie sa-si defineasca un model al mesajului pe care vor sa-l transmita, sa faca o selectie (pe baza unor campuri de selectie configurabile) a persoanelor de contact in atentia carora doresc sa se adreseze, si prin apasarea unui singur buton, aplicatia va genera mesaje personalizate si le va trimite. Vezi Gestiunea Relatiilor cu Clientii.

Aceste mesaje pot contine o legatura catre un site-web complet integrat in aplicatie, unde resellerii vor avea acces, pe baza de drepturi configurabile, la informatii din aplicatie. Astfel, specificatiile, preturile si disponibilitatea articolelor pe care doriti sa le afisati pe site vor fi aduse la cunostinta acestora extrem de facil.

Resellerul poate plasa comenzi de vanzare care vor fi procesate de agentii de vanzari la fel ca orice alta comanda (aprobare, facturare, livrare). in cazul in care doriti sa va motivati agentii de vanzari prin acordarea de bonusuri, aplicatia noastra ofera posibilitatea de a le calcula automat deoarece fiecare document de vanzare (comanda, factura) are atasat un responsabil al vanzarii respective.

Algoritmul de calcul al comisionului de vanzare este configurat de catre un utilizator cu drept de administrator si poate lua in considerare mai multe elemente (valoarea, marginea sau cantitatea vanzarii respective) pentru luna curenta, lunile anterioare (media) sau pentru oricare alta combinatie a acestora. Se poate lua in calcul valoarea/marginea/cantitatea totala sau, acestea pot fi defalcate pe linii de produse, produse si tipuri de clienti (de exemplu, poate exista un procent de comision diferit pentru o linie de produse aflata in promotie, etc.). Vezi Enterprise Resource Planning.
Comisioanele de vanzare calculate vor fi luate in considerare automat de functia de calcul salarii. Vezi Resurse Umane si Salarizare.