Gestiunea stocurilor – Total Management System

Download: Gestiunea Stocurilor – Solutie Total Management System

Dinamismul mediului de afaceri actual si cresterea in complexitate a activitatilor in cadrul unei companii depasesc deseori capacitatea de analiza a factorului uman simtindu-se astfel nevoia unor aplicatii software care sa inglobeze procesele economice in vederea optimizarii acestora. intre activitatile de vanzare si activitatile de aprovizionare trebuie sa existe o permanenta sincronizare iar numitorul comun al acestora este stocul.

Cu totii suntem de acord ca existenta stocurilor intr-o intreprindere este o necesitate, iar marimea acestora trebuie limitata la strictul necesar deoarece o dimensionare gresita duce, cu siguranta, la cresterea costurilor.
Solutia KeySoft va ofera un instrument util in gestionarea articolelor si a stocurilor in cadrul organizatiei dumneavoastra.

Aplicatia permite definirea si organizarea articolelor cu ajutorul unui nomenclator. Acestea pot fi structurate in grupe de produse, linii de produse si producatori si li se poate atasa o imagine si un numar nelimitat de documente (ex: specificatii tehnice) – caracteristici ce pot fi utilizate in cazul unui magazin virtual. Vezi Enterprise Resource Planning. Articolele pot fi:

  • Memo – nu au suport fizic si nu se vor regasi in stoc (servicii);
  • Stocabile – articole fizice care se vor regasi in stoc.

Nu de putine ori insa, trebuie sa „impachetam” mai multe articole in acelasi ambalaj pentru a realiza o oferta atractiva catre clienti. Aplicatia ofera posibilitatea de a defini si articole configurate – articole formate din mai multe componente (stocabile sau memo) si care sunt operate in mod unitar.
Componentele pot fi obligatorii sau nu si, in plus, pot exista componente de tip „optiune” – in care se poate alege dintre doua articole alternative. Componentele si optiunile pot fi insotite de restrictii – includerea unei anumite componente obliga alegerea/ eliminarea unei anumite optiuni pentru o alta componenta – de exemplu, un anumit echipament presupune un tip special de manopera de instalare. Fiecarui articol i se poate asocia un cont analitic, iar fiecarui serviciu ii pot fi alocate conturile corespunzatoare.

Solutia KeySoft ofera posibilitatea de gestiune a stocurilor multi-amplasament si multi-magazie/ depozit. Un amplasament poate fi definit ca o unitate geografica si functionala din punct de vedere al gestiunii stocurilor si poate contine una sau mai multe magazii/ depozite, structurate ierarhic.
Spre exemplu, o companie are un sediu central cu 2 depozite si 3 filiale, fiecare cu depozitul sau. in plus, aceasta companie are echipe de lucru care pleaca pe teren pentru a executa diverse lucrari. Aceste echipe se aprovizioneaza cu materiale din depozitele cele mai apropiate geografic, iar dupa executia unei lucrari, restul materialelorvor fi folosite pentru executia altei lucrari aflata in alta locatie, s.a.m.d. in acest caz, veti putea defini fiecare echipa ca fiind o magazie, iar aplicatia va oferi o imagine imediata cu privire la situatia stocurilor cumulate sau defalcate per magazie/ depozit deoarece sunt urmarite toate miscarile de stoc (NIR-uri, bonuri de intrare, bonuri de transfer, bonuri de consum, avize de expeditie). Vezi Enterprise Resource Planning.

Utilizatorul poate avea informatii in orice moment cu privire la:

  • stocul curent;
  • stocul la o anumita data (pentru verificare);
  • istoricul tranzactiilor (Fisa de magazie);
  • istoricul tranzactiilor unui anumit articol.

Pentru fiecare magazie si produs in parte se poate defini un stoc de siguranta, utilizat in calculul necesarului de aprovizionat de modulul MRP/DRP (Plan Cerinte Materiale/ Plan Cerinte Distributie). Aplicatia va determina necesarul de aprovizionare cu articole pe baza informatiilor de stoc si a estimarilor privind vanzarile din urmatoarea perioada de timp.
Vom considera ca la momentul de start exista in stoc o anumita cantitate dintr-un articol. Departamentul de vanzari preia comenzi de la clienti pentru acel articol. Pe masura ce aceste comenzi sunt satisfacute (facturate si livrate), cantitatea scade, putand apare la un moment dat situatia in care comenzile clientilor nu mai pot fi satisfacute din cauza lipsei de stoc.

Modulul MRP evita aparitia acestei situatii. Luand in calcul un stoc minim de siguranta si o planificare in timp a vanzarilor (comenzi de vanzare aprobate si/sau previziuni de vanzare estimate cu ajutorul metodelor statistice, pe baza istoricului de vanzari ), determina necesarul de aprovizionat pentru fiecare articol. Acest necesar este esalonat in timp (cu o anumita marja de siguranta), pentru a se micsora pe cat posibil blocarea unor resurse financiare ale firmei in stocuri.
Pe baza necesarului esalonat in timp, se pot genera Comenzi de aprovizionare catre furnizori. Sunt luate in calcul pretul de achizitie negociat cu furnizorul, durata agreata pentru livrarea marfii, precum si alte elemente (de exemplu, pot exista furnizori preferati pentru anumite produse).

Pot exista companii care au un singur punct de aprovizionare de la furnizori, dar au mai multe magazii distribuite geografic (care sunt alimentate de la punctul unic de aprovizionare). in acest caz este necesara o planificare/ urmarire a distributiei de articole intre punctul de aprovizionare si magazii. Vezi Enterprise Resource Planning.